søndag den 30. oktober 2011

Forgiveness

Bare en lille opdatering om en helt ny og helt fantastisk oplevelse.
Kelsey inviterede mig til youth group event hos Farmigton Lutheran church. Der er mange forskellige kirker unge her kan melde sig til, så der var ikke mange fra skolen, men det var stadig fantastisk!
Der var to guest speakers, en mand og en dame. Manden havde som 16 drabt damens eneste barn og søn. De fortalte om hvordan hun havde tilgivet ham, selvom han havde drabt hendes søn. Han tilbragte 17 år i fængsel. Det tog hende mange år at tilgive ham, sig selv og gud. Men til sidst tilgav hun. De fortalte om hvor vigtigt det var at tilgive, fordi hvis ikke, virker det som kraft. Æder dig op indefra. Han fortalte sin vinkel på det hele. Fortalte hvordan han havde forandret sig. Hvordan han som lille havde været en god dreng, men ikke kunne tage presset fra det hele, venner og far's del af familie. - hans mor og far var blevet skilt, og hans mor og stedfar var fantastiske. Han fortalte om hvordan man ikke skal glemme sig selv for at passe ind hos andre. Han havde langsomt skubbe problemer væk, gemt dem. De fortalte om hvordan der var en mening med det hele, og at gud mente noget med alt. Det var bare ærgerligt at det skulle ud i det ekstreme, som at dræbe nogen.
Det hele var meget emotional og jeg blev meget rørt af hele situationen.
Jeg havde aldrig troet at jeg skulle nyde så meget at være i kirke. Det var fantastisk og jeg skal helt sikkert derhen igen. Kelsey har også sagt at hun hellere end gerne vil tage mig med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar